چند قانون طلایی ازدواج موفق

1.سعی کنید بیش از آن که در انتظار دریافت چیزی از همسرتان باشید، چیزی به او ببخشید. اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختی در همسرتان باشد، مطمئن باشید فرصت های بی شماری برای رسیدن به این هدف پیدا خواهید کرد. در این صورت شما نیز از لطف و محبت همسرتان برخوردار خواهید شد. زیرا انسان ها همواره سعی می کنند خوبی های دیگران را جبران کنند.

2.از همسرتان انتظارات غیر واقعی نداشته باشید. پرهیز از انتظارات غیر واقعی می تواند مانع بروز بسیاری از درگیری ها، عصبانیت ها و سرخوردگی ها شود. انتظار نداشته باشید همسرتان کامل و بی نقص باشد. در ضمن هیچ گاه او را با دیگران مقایسه نکنید.

3.سعی کنید نسبت به همه چیز دیدی مثبت داشته باشید.

4.به راه هایی بیندیشید که می توانید همسرتان را به انجام کارهایی که علاقه دارید ترغیب کنید. اگر این روش موثر نبود روش های دیگر را امتحان کنید و به یاد داشته باشید که تحسین و تعریف به موقع می تواند یک انگیزه قوی باشد.

5.اهداف خود را طبقه بندی و افکار خویش را بر مهم ترین هدفتان یعنی داشتن یک محیط خانوادگی آرام و شاد متمرکز کنید.

6.هیچ گاه با همسرتان وارد جنگ نشوید. به جای این کار با او به توافق برسید.

7.همسرتان را به سبب اشتباهاتش سرزنش نکنید. در عوض سعی کنید روشی در پیش بگیرید که از تکرار این اشتباهات جلوگیری کند. وقتی شما همسرتان را به سبب اشتباهاتش سرزنش می کنید، احساسات او را جریحه دار می کنید و باعث آزار او می شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد